Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/maincore.php on line 39
TMGG Towarzystwo Miłośników Gier Guzikowych - Przepisy Piłki Guzikowej

Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 55
-> Najnowszy użytkownik: Pawel Czapelski

Ostatnio na forum

Najnowsze tematy
Brak tematów na forum
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ankieta

Brak przeprowadzanych ankiet.

Przepisy Piłki Guzikowej

Rozdział 1
Ilość zawodników, boisko, bramki, piłka.
1.1.1
W grze bierze udział dwóch graczy. Mają oni do dyspozycji po 11 guzików, z których jeden musi być określony jako bramkarz.

1.1.2

Bramkarzem jest zunifikowany guzik jednakowy dla każdego z graczy, o średnicy nie większej niż 46 mm i wysokości 10 mm

1.1.3

Do gry mogą być używane guziki, które były wyprodukowane do celów krawieckich lub ozdobnych.

1.1.4
Przed rozpoczęciem meczu i po każdorazowym wznowieniu gry po zdobyciu gola,  gracze mogą ustawić swoje guziki w dowolny sposób na swojej połowie. W polu bramkowym może znajdować się tylko guzik określony jako bramkarz. W polu środkowym może znajdować się tylko zawodnik rozpoczynający grę.
1.1.5
Guziki nie mogą mieć większej średnicy niż 65 mm i nie mogą być wyższe niż 18 mm.
1.1.6

Ewentualną niezgodność guzika z przepisami należy zgłosić przed rozpoczęciem meczu.

1.2.1
Mecz rozgrywany jest na boisku zaakceptowanym przez TMGG o szerokości od 900 mm do 1100 mm i długości od 1850mm do 2200mm. TMGG zaleca rozmiar 1000 mm szerokość i 2000 mm długość.
1.2.2
Boisko jest wykonane z wykładziny dywanowej lub podobnego materiału.
1.2.3
Na boisku wyznaczone są następujące pola :

- pole gry - prostokąt o bokach - zalecany rozmiar to szerokość 900 mm i długość 1800 mm (minimalna szerokość 840 mm, maksymalna szerokość 1000 mm) (minimalna długość boku 1650 mm, maksymalna długość boku 2000)

- pole środkowe - koło o średnicy - zalecana przez TMGG - 240 mm (minimalna średnica 220 mm) (maksymalna 260 mm)
- pole dodatkowego ruchu - prostokąt o bokach - zalecany rozmiar to szerokość 600 mm i długość 1000 mm (minimalna szerokość 540 mm, maksymalna szerokość 680 mm) (minimalna długość boku 920 mm, maksymalna długość boku 1100)


- pole karne - prostokąt o bokach - zalecany rozmiar to szerokość 200 mm i długość 400 mm (minimalna szerokość 180 mm, maksymalna szerokość 220 mm) (minimalna długość boku 360 mm, maksymalna długość boku 440 mm)


- pole bramkowe - prostokąt o bokach - zalecany rozmiar to szerokość 60 mm i długość 200 mm (minimalna szerokość 50 mm, maksymalna szerokość 70 mm) (minimalna długość boku 180 mm, maksymalna długość boku 220 mm)

 

1.2.4
Na boisku wyznaczone są następujące linie:
- linie końcowe - proste będące krótszymi bokami prostokąta tworzącego pole gry.

- linie boczne - proste będące dłuższymi bokami prostokąta tworzącego pole gry.
- linie bramkowe - prosta o długości 100 mm znajdująca się pomiędzy słupkami bramek.
- linia środkowa - prosta dzieląca pole gry na pół i równoległa do krótszego boku.
- linie pola karnego - proste tworzące boki prostokąta pola karnego
- linia rzutu rożnego - krzywa 1/4 okręgu o średnicy 40 mm (minimalna 35 mm) (maksymalna 45 mm)
- linia pola środkowego - okrąg o średnicy - zalecana przez TMGG - 240 mm (minimalna średnica 220 mm) (maksymalna 260 mm)
1.2.5
Na boisku wyznaczone są następujące punkty:
- punkt środka

- punkty dobitek (osiem, po cztery na połowie)
- punkty rzutu karnego.

1.3.1
Na boisku znajdują się dwie bramki.
1.3.2
Bramka składa się z dwóch słupków o wysokości 30 mm, grubości 5 mm x 5 mm i położonej na nich poprzeczki o długości 110 mm

grubości 5 mm  x 5 mm.
1.3.3
Prostokąt utworzony ze słupków, poprzeczki i linii bramkowej

powinien mieć wymiar 30 mm x 100 mm, prostokąt ten nazywany jest światłem bramki.

1.4.1
Mecz rozgrywany jest piłką, którą jest kula o średnicy 13- 15 mm wykonana z twardego tworzywa sztucznego. Piłką może też być koralik o powyższej średnicy i kształcie.

 

1.5.1

W przypadku organizacji  oficjalnego turnieju, organizator musi poprosić TMGG o zaakceptowanie wzorów bramek, boisk, piłek i bramkarzy.

 

Rozdział 2
Wykonywanie ruchów

 

2.1.1
Za prawidłowo wykonany ruch uznaje się:
2.1.2

Pstryknięcie w guzik (podobnie jak w grze w kapsle)
2.1.3

Naciśnięcie guzika (podobnie jak w grze w pchełki)

2.1.4

Odwrócenie guzika na druga stronę traktowane jest jako ruch.

2.1.5

Odwrócenie guzika na drugą stronę nie jest traktowane jako ruch gdy guzik jest użyty do

- wykonania rzutu wolnego

- wykonania rzutu rożnego

- wykonania wybicia

- wykonania autu

- ustawienia w murze

- wykonania rzutu karnego – przed pierwszym ruchem.

2.1.6

Dopuszcza się możliwość odwrócenia 1 guzika przed wykonaniem stałego fragmentu gry  bez traktowania tego jako ruch.

2.1.7

Ruchy wykonuje się palcami

2.1.8

Podczas wykonywania ruchów nie można dotykać piłki palcem

2.1.9
Wykonanie ruchu w inny sposób niż w punktach 2.1.1 do 2.1.6 jest karane przyznaniem

dodatkowego ruchu przeciwnikowi

 

 

Rozdział 3
Rozpoczęcie, przebieg i zakończenie meczu

3.1.0

Przed rozpoczęciem meczu gracze powinni ustalić kto wykona pierwszy ruch a kto wybierze połowę boiska (można sięgnąć do tradycji TMGG, a można rozstrzygnąć to rzutem monetą).

3.1.1
Przed rozpoczęciem meczu gracze powinni ustawić guziki na

uzgodnionych połowach boiska.

3.1.2
Guziki mogą być ustawione dowolnie, ale w polu bramkowym może

znajdować się tylko bramkarz, w polu środkowym może znajdować się wyłącznie guzik rozpoczynający grę.
3.2.1
Przed rozpoczęciem meczu piłka powinna znajdować się w punkcie

środka.
3.3.1
Mecz rozpoczyna się z chwilą wykonania przez jednego z graczy

pierwszego ruchu.

w pierwszym ruchu guzik musi dotknąć piłkę,
3.3.2
Po uderzeniu piłki przez guzika, piłka powinna przekroczyć linię

środkową boiska pełnym obwodem i znaleźć się na połowie przeciwnika. Jednocześnie nie może opuścić

pola środkowego.
3.3.3
Następny ruch należy do drugiego gracza. Po jego wykonaniu piłka nie może opuścić pola gry.
3.3.4
Przy wykroczeniu przeciwko przepisom 3.3.1 3.3.2 i 3.3.3 przysługuje

rzut wolny pośredni z punktu środkowego i dodatkowy ruch

 

3.4.1
Mecz trwa dziesięć minut, bez przerwy.

3.5.1
Po upływie 10 minut piłka musi jeszcze trzy razy opuścić pole gry, wtedy kończy się mecz

 

3.6.1
Podczas meczu ruchy wykonywane są przez graczy na zmianę, chyba

że nastąpi przewinienie jednego z graczy.

 

3.6.2

Ruch uważa się za zakończony gdy guziki i piłka są nieruchome.

 

3.6.3

Gracz na wykonanie ruchu ma 8 sekund. Jeśli celowo przekroczy tę granicę może zostać ukarany utratą prawa do wykonania ruchu.

 

3.7.1
Celem każdego gracza jest zdobycie gola.
3.7.2
Gol jest uznany, jeśli piłka wpadnie do bramki i pełnym obwodem

przekroczy linię bramkową.

3.7.3
Gol jest uznany, jeśli poprzedzający go ruch wykonany został zgodnie z przepisami.

 

Rozdział 4
Stałe fragmenty gry, piłka poza boiskiem
4.1.1
Gdy piłka opuści pole gry przekraczając całym obwodem linię boczną,

jednocześnie ostatnim dotykającym piłki guzikiem będzie guzik gracza A,graczowi B przysługuje

wykonanie wrzutu autowego

4.1.2
Aut należy wykonać w następujący sposób: piłkę należy umieścić na

guziku, poczekać aż będzie nieruchoma i wykonać ruch zgodnie z przepisami Rozdziału 2. z wyłączeniem „odwrócenia guzika”.

4.1.3

W przypadku niemożności wykonania w sposób prawidłowy rzutu autowego  przez guzika gracza , gracz typuje innego guzika do rzutu autowego.

4.1.4
Po wykonaniu autu graczowi przysługuje jeden dodatkowy ruch.

Dodatkowy ruch nie może być wykonany guzikiem wykonującym aut

Dodatkowy ruch nie przysługuje w sytuacji wynikającej z 4.1.3

4.1.5
Gdy piłka po wykonaniu autu przez gracza B wpadnie na pole karne gracza A i przekroczy pełnym obwodem linię pola karnego to gracz B traci prawo dodatkowego ruchu.


4.1.6
Gdy piłka po wykonaniu autu wypadnie poza linie końcowe lub boczne

boiska nie dotykając żadnego guzika, drugiemu graczowi przysługuje dodatkowy ruch po wznowieniu gry. W polu dodatkowego ruchu dwa ruchy


4.1.7
Gdy piłka po wykonaniu autu przez gracza A wpadnie do bramki gracza B nie dotykając żadnego guzika z pola gry

(oprócz bramkarza gracza B, chyba że znajduje się on poza polem karnym) gol taki jest nieuznany, a  graczowi B przysługują 2 ruchy po wybiciu spod

bramki. W polu dodatkowego ruchu trzy ruchy.

4.1.8

Gdy piłka po wykonaniu autu została wprowadzona nieprawidłowo  w wyniku dotknięcia piłki palcem  i pozostała na boisku graczowi przeciwnika przysługują 2 ruchy z gry.

4.2.1
Gdy piłka opuści pole gry przekraczając całym obwodem linię końcową, na której stoi bramka gracza A , przy czym ostatnim guzikiem dotykającym piłkę będzie guzik gracza B, to graczowi A przysługuje

wybicie spod bramki.
4.2.2
Gracz wybijający spod bramki, ustawia piłkę w dowolnym miejscu  linii pola

karnego, korzystając z dowolnego guzika, wykonuje ruch zgodnie z

przepisami Rozdziału 2

4.2.3
Jeżeli piłka po wybiciu znajdzie się w polu dodatkowego ruchu, graczowi wybijającemu przysługuje dodatkowy ruch.
4.2.4
Jeśli po wybiciu spod bramki, piłka opuści pole gry nie dotykając

żadnego guzika, po wznowieniu gry przeciwnikowi przysługuje

dodatkowy ruch. W polu dodatkowego ruchu dwa ruchy.

 

4.2.5
Gdy piłka po wykonaniu wybicia przez gracza A wpadnie do bramki gracza B, nie dotykając żadnego guzika z pola gry (oprócz bramkarza gracza B, chyba, że znajduje się on poza polem karnym) gol taki jest nieuznany, a drugiemu graczowi przysługują 2 ruchy po wybiciu spod bramki. W polu dodatkowego ruchu trzy ruchy.

 

4.3.1

Gdy piłka opuści pole gry, przekraczając całym obwodem linię końcową na której znajduje się bramka gracza A i ostatnim guzikiem, który dotknie piłkę będzie guzik gracza A. To graczowi B przysługuje rzut rożny.

 

4.3.2

Gracz wykonujący rzut rożny, ustawia piłkę w dowolnym miejscu  linii rzutu rożnego

i korzystając z dowolnego guzika, wykonuje ruch zgodnie z przepisami Rozdziału 2.

 

4.3.3

Po wykonaniu rzutu rożnego graczowi przysługuje jeden dodatkowy ruch, który może wykonać dowolnym guzikiem.

 

4.3.4

Gdy piłka po wykonaniu rzutu rożnego przez gracza B i znajdzie się w polu karnym gracza A, przekraczając całym obwodem linię pola karnego, to gracz B traci prawo dodatkowego ruchu.

 

 

 

 

 

 

Rozdział 5
Przewinienia i kary
5.1.1

(Ręka)
Gdy piłka zostanie zatrzymana na wierzchniej stronie guzika należącego do gracza A, to graczowi B przysługuje rzut wolny bezpośredni.
5.1.2
Za rękę w polu karnym, rzut karny.

5.1.3

Przepis nie obowiązuje bramkarza gdy ten znajduje się w polu karnym
5.2.1
Gdy w wyniku wykonania ruchu guzik gracza A nakryje guzik gracza B

nie dotykając piłki, to graczowi B przysługuje rzut wolny bezpośredni.
5.2.2
Za nakrycie w polu karnym, rzut karny
5.3.1
Gdy w wyniku ruchu guzik gracza B odepchnie guzik gracza A nie

dotykając piłki, to graczowi A w zależności od siły odepchnięcia,

przysługuje odpowiednio:
2 ruchy z gry za odepchnięcie na odległość od 1-5 cm -, rzut wolny plus 3 ruchy z gry za odepchnięcie na odległość od 5-10 cm
rzut wolny plus 4 ruchy z gry za odepchnięcie na odległość od 10-15 cm
rzut wolny plus 5 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość od 15-20 cm
rzut wolny plus 6 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość od 20-25 cm
rzut wolny plus 7 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość od 25-30 cm
rzut wolny plus 8 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość od 30-35 cm
rzut wolny plus 9 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość od 35-40 cm
rzut wolny plus 10 ruchów z gry za odepchnięcie na odległość powyżej 40 cm

5.3.2

systematyka fauli:

0-1 cm faul minimalny

1-5 cm - faul lekki

5-20 cm - faul

20-40 cm - faul ostry

powyżej 40 cm - faul kuriozalny

5.3.3

Każdy minimalny faul na bramkarzu na polu karnym – 3 ruchy z gry

5.3.4

Każdy lekki faul (i mocniejszy) na bramkarzu na polu karnym – rzut wolny z narożnika pola bramkowego i dodatkowe ruchy stosownie do siły faulu.
5.3.5

Za ostre faule, dodatkowo kara żółtej kartki.

5.3.6

Za faule kuriozalne, kara czerwonej kartki i opuszczenie boiska przez faulujący guzik

5.3.7

Czerwona kartka przyznawana jest obligatoryjnie  guzikowi gracza A, jeśli ten nie dotykając piłki wypchnie guzik gracza B poza boisko (wykładzinę) bez względu na odległość na jaką zostanie wypchnięty.

5.3.8

Idealna sytuacja strzelecka to taka która spełnia następujące warunki:

pomiędzy guzikiem strzelającym a piłką nie ma przeszkód,

odległość guzik strzelający - piłka jest nie większa niż 15 cm

oś guzik - środek piłki - światło bramki,  stanowią linię prostą

5.3.9

Gdy guzik gracza A znajduje się w idealnej pozycji strzeleckiej i zostanie lekko sfaulowany ( 1 - 5 cm) przez guzik gracza B to graczowi A przysługuje rzut wolny plus 3 ruchy.

5.3.10

Gdy guzik gracza A znajduje się w idealnej pozycji strzeleckiej i zostanie sfaulowany, ostro sfaulowany lub sfaulowany kuriozalnie ( 5 cm i więcej) przez guzik gracza B, to graczowi A przysługuje dodatkowy ruch oprócz kary przewidzianej w punkcie 5.3.1

5.3.11

Za każdy faul w polu karnym, rzut karny

5.4.1
Gdy guzik gracza A wypadnie poza boisko nie dotykając piłki, to

graczowi B przy sługuje pięć ruchów z gry.
5.5.1
Gdy guzik gracza A poda piłkę do drugiego guzika gracza A i ten dotknie piłki, a pomiędzy nim i bramkarzem gracza B nie będzie innego guzika gracza B, to wówczas graczowi B przysługuje rzut wolny pośredni.


5.5.2
Przepis o spalonym  w przywołanym w 5.5.1.nie ma zastosowania gdy:
a) bramkarz B jest poza  własnym polem karnym
b) wszystkie guziki gracza B są poza połową gracza B

5.6.1.

Każde dotkniecie piłki ręką lub inną częścią ciała karane jest przyznaniem przeciwnikowi dodatkowego ruchu

 

 

Rozdział 6
Wykonywanie rzutów wolnych i karnych
6.1.1
Wykonanie rzutu wolnego bezpośredniego:
Gracz A wykonujący rzut wolny ustawia piłkę w miejscu przewinienia i

wybiera guzik. Gracz B ma prawo do ustawienia muru, przy czy musi się w nim znaleźć co najmniej jeden guzik (ten, który dokonał przewinienia). W murze mogą znaleźć się najwyżej trzy

guziki. Mur musi być ustawiony w odległości 50 mm od piłki. Ustawienie guzika do wykonania rzutu wolnego następuje po ustawieniu przez gracza B muru

6.1.2

Gracz A wykonujący rzut wolny wykonuje ruch w wyniku, którego może

być zdobyty gol
6.2.1
Rzut wolny pośredni wykonuje się jak w punkcie 6.1.1 i 6.1.2, z tym że jeśli gol padnie, nie zostanie uznany. 
Można ją natomiast zdobyć z dodatkowego ruchu.  Pierwszy dodatkowy ruch może wykonywać guzik, który nie wykonywał rzutu wolnego
6.3.1
Gracz A wykonujący rzut karny ustawia piłkę w punkcie rzutów karnych, następnie korzystając z dowolnego guzika ustawionego na linii dodatkowego ruchu wykonuje trzy ruchy.

W każdym z nich może zdobyć bramkę. Jeśli jednak guzik dotknie piłki bez oddania strzału traci prawo do kolejnych ruchów
6.3.2
Podczas wykonywania rzutu karnego, wszystkie guziki muszą znajdować się na połowie wykonującego rzut karny.
6.3.3
Po dwa guziki obu graczy mają prawo do zajęcia pozycji na punktach dobitek. Patrząc w kierunku bramki na którą będzie strzelany rzut karny, guziki ustawiane są w następującej kolejności: Guzik wykonującego rzut karny, guzik broniącego rzut karny,

6.3.4

Pierwszy ruch po nieudanym karnym może być wykonany przez bramkarza lub zawodników z punktów dobitek należących do gracza broniącego rzut karny.

 

Rozdział 7
7.1.1
Wszystkie zmiany w przepisach mogą być wprowadzone na zebraniu TMGG, większością głosów.
7.2.1
W przypadkach nie opisanych w regulaminie, sprawiedliwą decyzję podejmuję sędzia.

Komentarze

#1 | Witekk dnia 11.02.2011 18:00:27
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/url_bbcode_include.php on line 21

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/url_bbcode_include.php on line 22

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/mail_bbcode_include.php on line 20

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/mail_bbcode_include.php on line 21

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/img_bbcode_include.php on line 20

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Smile
#2 | reksio dnia 16.02.2011 19:17:51
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/url_bbcode_include.php on line 21

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/url_bbcode_include.php on line 22

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/mail_bbcode_include.php on line 20

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/mail_bbcode_include.php on line 21

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/img_bbcode_include.php on line 20

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/exemplum/domains/tmgg.pl/public_html/includes/bbcodes/code_bbcode_include.php on line 20
Smile

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.06
658,176 Unikalnych wizyt